Eerste vitesse vanuit Tongeren

04-05-2019 16:39

       








                                                        

Winnaar Peter Jansen Kleef

De eerste wedvlucht van 2019 zit er op !!  Met pet op , dikke jas aan en druppel aan de neus waren mijn maatje Frans en ik de heldere hemel aant af turen naar onze gevleugelde vrienden . Het was koud maar prima zicht dus mooi vliegweer met de start van het seizoen . Ik persoonlijk heb dit liever dan nattigheid want dan komen ze echt getekend thuis . Na slechts twee korte opleer vluchtjes was ik dik tevreden met de aankomst van mijn duiven . Het is jammer dat menigeen zich bang heeft laten maken voor de koude  vandaar ook de matige deelname in onze nieuwe CC 8 al blijf ik het Montferland noemen . Het wordt meteen duidelijk hoe het seizoen 2019 gaat verlopen !!  De proffesionals uit Kleef tegen de rest !! Door toe treden van de heer Linsen in onze CC met zijn grote vliegploeg valt er voor de kleinere melker ook op afdelings en kring niveau weinig eer meer  te behalen . De beide heren draaien er je zoveel voor de neus dat je op elke vlucht zoveel inlevert op liefhebbers in de andere cc al (draai je eerder) dat je dat nooit meer kunt goedmaken !!

Hoezo eerlijk spel 2021??  We moeten maar hopen op een uitschietertje zo nu en dan en onze hart vasthouden als we met de jongen beginnen !! Misschien een idee om de Iveco dan rechtstreeks naar Kleef te rijden om die 3 a 400 duiven op te halen scheelt al weer een hoop werk . Hoop dat ik niet al te sarcastisch overkom maar zo kijk ik er momenteel tegen aan , het is er beslist niet leuker op geworden en vrees het ergste als we op de helft van het oude vliegprogamma zitten . Succes allemaal waar je ook aan meedoet .

Groet J.P.